Дефектування ГБЦ та ДВЗ

Дефектування ГБЦ або ДВЗ як начальний етап перед ремонтом.

Компанія «GBC Group» спеціалізується на ремонті ГБЦ та ДВС. Перед кожним ремонтом будь-якого вузла чи агрегату ми робимо дефектування, визначаємо обсяг робіт та розраховуємо вартість ремонту.

Дефектування – це процес виявлення несправностей та пошкоджень деталей двигуна. На цьому етапі проводиться огляд усіх деталей, перевірка їхньої геометрії та розмірів, а також виявлення тріщин, сколів та інших дефектів.
ГБЦ потрапляє до нас у цех, як правило, у тому стані, як її зняли з автомобіля.

Головка забруднена і потребує миття. Якщо головка блоку була в зборі – в першу чергу проводимо розбирання, а потім вирушає в мийку. Ця процедура займає від 45 хвилин до 3 годин, залежно від забруднення ГБЦ. Після миття проводиться загальне дефектування. Оглядається стан та вимірюються сідла клапанів, вони можуть бути надто низькими та вимагають заміни. Але частіше сідло у допуску і вимагає нарізки фаски сідла клапана. Наступна операція чищення та перевірка самих клапанів, сідів на биття, знос і задираки ніжок клапанів, вимірюваємо висоту та знос місця прилягання до сідла. Якщо клапан у допуску його можна використовувати, попередньо шліфуючи фаску сідла клапана на верстаті.

Наступний етап спрямовують сідла клапана. Виробляємо виміри зазорів між ніжкою клапана та втулкою сідла клапана. Допуски на чавунні напрямні 0.02-0.05мм, на латунні 0.03-0.07мм. Залежно від автомобіля та клапана на впуск/випуск, зазори можуть відрізнятися.

Далі зварювальні роботи. Найчастіше ГБЦ після експлуатації вимагають зварювання.Іноді доводиться видалити одну-дві раковини, іноді доводиться позбавлятися тріщин. На багатьох СТО недбало ставляться до цього питання і заварюють лише найпроблемніші місця. Внаслідок такого ремонту – ви потрапите на повторний ремонт через 1-2 роки.

При ремонті у нас, ця проблема виключається, всі подібні місця, що прогнили, ми заварюємо.

Після візуального огляду приступаємо до опресовування-перевірки сорочки охолодження в гарячій ванні під тиск 5-6 Бар (це в 3 рази вище робочого тиску) протягом 15 хвилин. При роботі двигуна тиск в системі охолодження доходить максимум до 2.0 Бар.

Блок двигуна також проходить миття, візуальний огляд та опресування. Після чого проводиться замір коленвала. Номінальний тепловий проміжок – 0,012-0,030 мм; гранично допустимий – 0,08 мм. Залежно від марки автомобіля дані можуть відрізнятись. Якщо колінвал не в допуску, тоді робимо шліфування в менший ремонтний розмір, передбачений виробником автомобіля.

У блоці ми робимо замір поршневої групи. Майже всі виробники автомобілів мають точний розмір циліндра і поршня. Зазор між ними становить 0,03-0,07 мм. Максимальний допуск до 0,15 мм. Точний проміжок вказує завод виробник автомобіля. Але є й такі виробники, які не можуть у межах заводу зробити всі поршні та циліндри в один розмір. В них поршні діляться на 5 груп. Кожна група поршня має свій допустимий розмір і встановлюється у свій циліндр. У таких випадках не може йтися про однакову вагу поршневої групи. При ремонті поршневої групи ми встановлюємо гільзу або проточуємо у допустимий виробником ремонтний розмір. Після цього всі циліндри в одному розмірі та поршнева група в одній вазі.

Запорука якісного ремонту двигуна або головки блоку циліндрів – це правильно проведене дефектування. Вчасно замінити одну зношену деталь дешевше, ніж ремонтувати весь вузол.